- Home Page /
- FAQ
Hva kan vi hjelpe med?
-
Min bestilling
-
Levering
-
Betaling
-
Reklamasjon
-
Returer
-
Rabatter & Bonuskoder
-
Kjøpsvilkår
-
Produkter
-
Min bestilling
-
Min bestilling
Oftest stilte spørsmål vedrørende "Din ordre"
Hvor er min pakke?
Når din pakke er avsendt, mottar du et trackingnummer på den e-mail som ble brukt under bestillingen.- du kan følge pakken, ved å inntaste ditt trackingnummer nederst på siden.
Kan jeg endre min ordre?
Ja, inntil din ordre er pakket og sendt, kan du endre din bestilling.Når vi har pakket din ordre ferdig, mottar du automatisk en mail med beskjed om at ordren er pakket og sendt, samt informasjon om ditt sporingsnummer - heretter er det ikke lenger mulig å endre på din ordre!
Vi forbeholder oss også retten til å avvise endringer av ordre i høysesonger, rundt karneval og til Halloween hvor det er ekstra travelt.
Hvis du vil endre på din ordre, skal du sende oss en mail med dine ønsker til endring. Men du skal være oppmerksom på at endring av en eksisterende ordre kan medføre forlengelse av leveringstiden.
Kan jeg annullere min ordre?
Ja naturligvis, inntil din ordre er pakket og sendt, kan du annullere din ordre.Når vi har pakket din ordre ferdig, mottar du automatisk en mail med beskjed om at ordren er pakket og sent samt informasjon om ditt sporingsnummer - heretter er det ikke lenger mulig å annullere din ordre!
Ønsker du ikke lenger å motta varene, skal du benytte deg av returretten.
Blir min ordre levert samlet?
Ja, alle varer som tilbys på www.festtema.no er registrert som lagervare og sendes samlet. Skulle det allikevel være feil kontakter vi deg hurtigst mulig, så vi i fellesskap kan finne den løsningen som passer deg best.
Når trekker dere penger for min ordre?
Vi trekker først pengene for din ordre, når den er avsluttet og avsendt fra vårt lager.Kundens ansvar!
Det er 100% ditt ansvar at opplysninger avgitt i forbindelse med din ordre er riktige.Disse oplysninger brukes primært som fakturerings- og leveringsgrunnlag og er således kritiske for at ordren kan leveres.
Ordre som ikke kan leveres eller ikke blir avhentet som følge af manglende/feil oplysninger blir returneret til Festtema når hentefristen hos BRING utløper. Når vi mottar varen i retur, kreditteres det opprinnelige varekjøpet, men ALLE omkostninger til frakt/forsendelse motregnes i det opprinnelige betalte beløp før kreditteringen utbetales, og avholdes således av deg.
Kategorier
-
-
Levering
-
Levering
Levering:
Som utgangspunkt pakker og sender Festtema alle ordrer ”fra dag til dag” på hverdager.I praksis betyr det, at ordrer mottatt på hverdager innen kl. 13.00 pakkes og sendes samme dag.
- Ordrer som mottas før kl. 13.00 på hverdager, pakkes og sendes samme dag.
- Ordrer som mottas etter kl. 13.00 på hverdager, i weekenden eller på helligdager, blir håndtert den førstkommende hverdag.
”Dag til dag forsendelse” er IKKE det samme som dag til dag levering.
Leveringstiden avhenger av hvor i Norge din ordre skal leveres, men den normale leveringstiden (regnet fra forsendelsesdagen) er mellom 2 og 5 hverdager.
På generelt grunnlag kan leveringstiden beregnes utfra ditt postnummer:
Postnummer
Til postnummer
Leveringstid fra forsendelsesdag
0015
3999
2 virkedager
4000
6995
3 virkedager
7000
7900
4 virkedager
8000
9990
5 virkedager
*husk å innregne weekender & helligdager
Det gis ingen garanti for leveringstiden, da denne skjer via 3.-part, typisk BRING og dessuten skal det tas forbehold for
Sjekk leveringstiden til adressen din, skriv inn postnummeret som skal leveres til
Normal leveringstid til er
Leveringstid er BRINGs normale leveringstid til den opplyste postnummeret, og Festtema gir ingen garanti på leveringstiden
Kategorier
-
-
Betaling
-
Betaling
Betaling
For at det skal være så enkelt som mulig tilbyr vi 2 ulike betalingsmetoder:
- Betalingskort
- Faktura (KUN Erhverv)
Selve transaksjonen håndteres av Epay som er en av skandinavias største leverandører av betalingsløsninger.
1 - Betalingskort
Du kan betale online med følgende betalingskort:
- Visa
- VisaElectron
- MasterCard
- MasterCard Debit
Sikkerhet ved betaling med kort:
Betaling med kort er alltid den sikreste betalingsformen for deg som kunde. Ved onlinebetaling med kort hos festtema er du forsikret mot misbruk.
Epay benytter SSL (Secure Socket Layer) ved kommunikasjonen, og det er kun TELLER som kan se denne. Hverken festtema eller noen annen har mulighet til å lese denne informasjonen..
Transaksjonskostnader
Kjøper står selv for alle transakjsonskostnader i forbindelse med betalingen. De faktiske transaksjonskostnadene avhenger av den enkelte korttype og kortutsteder.De samlede transaksjonskostnadene fremgår av totalprisen i forbindelse med "check-out", før endelig godkjennelse av betalingen.
Kategorier
-
-
Reklamasjon
-
Reklamasjon
Reklamasjoner:
Det gis 2 års reklamasjonsrett på alle produkter i henhold til kjøpsloven. Dette betyr, at du i tilfelle av en mangel ved varen enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen.Den endelige løsningen avhenger av den konkrete situasjon og betinges av, at reklamasjonen er berettiget og ikke oppstått som følge av feilaktig bruk eller annen skadevoldende adferd. En eventuell feil eller mangel skal i henhold til kjøpsloven påberopes innen rimelig tid etter mangelen viser seg. Det er din plikt å angi, og såfremt det blir forlangt vise, hvordan feilen eller mangelen har ytret seg.
Første skritt ved reklamasjon er ALLTID å kontakte kundeservice, så vi kan sikre at saken håndteres korrekt og klares hurtigst mulig. Kontakter du kundeservice, fremsendes en utførlig beskrivelse av hvordan en reklamasjon klares enklest og hurtigst for alle parter.
Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fraktomkostninger. Har du kontaktet kundeservice, kan vi fremsende en forutbetalt returlabel.
Varen sendes til:
Festtema
Postboks 19
4855 FrolandNår du returnerer varen, skal du alltid vedlegge ordrenummer og opplyse hva problemet er. Bemerk! Vi mottar ikke pakker sendt pr. postoppkrav eller lignende. Og husk dessuten at varen alltid skal sendes tilbake forsvarlig innpakket, og med originalemballasje samt eventuelt displaymateriale.
Slik håndteres en reklamasjon i praksis
For at vi skal kunne håndtere din reklamasjon, trenger vi noe dokumentasjon for den feil eller mangel, som reklamasjonen bunner i.
Uten dokumentasjon kan saken ikke avgjøres, og det vil ikke være mulig for oss å behandle og avslutte reklamasjonen. Dette innebærer å utbetale penger, bytte av varer eller på annen vis kompensere for berettigede reklamasjoner.
Med mer enn 50.000 transaksjoner årlig og mange 100.000 enkeltvarer solgt og levert, kan produksjonsfeil og feil i ordrehåndtering ikke unngås. Men vi trenger allikevel dokumentasjon i hvert enkelt tilfelle.
Slik dokumenteres en reklamasjon:
I noen få tilfeller kan vi raskt se hva reklamasjonen dreier seg om ut fra et bilde av varen (bildedokumentasjon), men som regel skal vi ha varen i retur (fysisk returnering), for at vi kan vurdere den enkelte sak.Dette er hverken for å komplisere eller forhale prosessen, men for at vi ved selvsyn kan vurdere reklamasjonen, og så vi kan dokumentere problemet overfor produsent, speditør eller annen interessent.
Bildedokumentasjon:
- Send bilde/bilder som vedlagt fil til info@festtema.no og husk å angi ditt opprinnelige ordrenummer.
Returforsendelse
Skal en vare returneres for at vi kan håndtere reklamasjonen, dekker vi naturligvis alle rimelige omkostninger til returneringen av varer, hvis en reklamasjon er berettiget, men som utgangspunkt er det ditt ansvar å returnere varene til oss.
Rimelige omkostninger svarer til prisen på returfrakten via Posten.no
Behandling av reklamasjonen
Når dokumentasjon for reklamasjonen er mottat, enten det er bildedokumentasjon eller fysisk returnering av varen, blir saken undersøkt, og vi vender tilbake til deg med et svar på avgjørelsen innen maksimalt 2 hverdager, men oftest hurtigere.Er reklamasjonen berettiget, finner vi sammen ut av hvilken løsning som passer deg best. Typiske løsninger på en berettiget reklamasjon er eksempelvis:
- Dekort
- Ombytting
- Ombytting til alternativ vare
- Kreditering
Express håndtering av din reklamasjonssak
Vi kan dessverre IKKE omgå ovenstående prosess, uansett om reklamasjonen er berettiget eller ikke.Avviste reklamasjoner
I enkelte tilfeller avvises reklamasjoner.
Avviser vi en reklamasjon, refunderes eventuelle omkostninger til returnering ikke, og vi sender heller ikke varen/varene i retur til deg, med mindre du betaler for frakten.
Er du uenig i beslutningen, kan du anmelde saken til Forbrukerrådet. Forbrukerrådets online klageportal finner du her.
Har du noen spørsmål til ovenstående, er du alltid velkommen til å kontakte oss via mail eller på telefon: 2160 7890
Kategorier
-
-
Returer
-
Returer
Returnering & bytte
Returnering
Har du angret ditt kjøp, kan du returnere varen i ubrudt stand og i originalemballasje innen 14 dager etter mottak.Hvis du vil returnere en vare, skal du alltid huske å melde din bruk av returretten hvilket gjøres via dette skjemaet på festtema.no.
Når du returnerer varen, dekker du selv fraktomkostningene, og du får derfor ikke en pakkelabel tilsendt. Det er viktig, at du tar vare på en kvittering med trackingnummer på pakken. Dette er et bevis for at du har sendt varer i retur til oss, hvis pakken skulle forsvinne underveis. Husk at varen bør sendes tilbake som pakke og IKKE som brev.
Returpakken sender du til:
Festtema
Postboks 19
4855 Froland
Husk dessuten tydelig angivelse av ditt opprinnelige ordrenummer. Slik vet vi hvem som skal ha penger i retur og du unngår et unødvendig administrasjonsgebyr på 49,- kr.Festtema.no mottar ikke returvarer, som er sendt på postoppkrav returneres til avsender når hentefristen utløber, typisk etter 14 dager.
Bytte av varer:
Festtema ombytter ikke varer i tradisjonell forstand. I stedet oppfordrer vi våre kunder til å benytte returretten og så gjenbestille den eller de varer, som ønskes byttet.Denne løsningsmodellen sikrer ikke bare hurtigere levering, men er også den eneste måte hvor vi kan sikre at det det som er bestilt, også er tilgjengelig som lagervarer i det øyeblikk, vi mottar en bestilling.
Utvidet returrett
Som en utvidet service, vil vi innenfor 14 dager fra din mottagelse av pakken tilby å ta kostymer i retur, selvom den krevde originalemballasjen
(dvs. Pappskiven) mangler, mot et gebyr på 49 kr., dersom du måtte ønske dette.Hvis denne servicen ikke ønskes, kan vi ikke tilby noen utvidet returrett.
MERK! Dette er ikke en del av den lovpliktige angreretten, men en utvidet returrett som festtema tilbyr deg.
Vi ber deg om å legge ved en kopi av faktura/ordrebekreftelse. Når vi har mottatt varen, så setter vi hele beløpet du betalte, inn på din konto.
Tilbakebetalingen vil alltid skje via betalingskortet om mulig, og alternativt via nettbank. Det kan ikke utbetales kontanter.Begrensning av returretten
Av hensyn til hygienen og din trygghet som kunde, kan følgende produkter som er prøvd hverken returneres eller byttes:- Parykker
- Kontaktlinser
- Make-up
- Vipper
- Skjegg
- Undertøy
Varene listet over som er i uåpnet emballasje kan naturligvis både byttes og returneres, men bare dersom det skjer senest 14 dager etter
mottakelse og i samsvar med våre øvrige, normale betingelser.
Kategorier
-
-
Rabatter & Bonuskoder
-
Rabat
Rabatter & bonuskoder
På www.festtema.no brukes bonuskoder som utløser rabatt.Har du en gyldig rabattkode, taster du den inn i forbindelse med bestilling, og du kan inntaste koden i ”kurven” eller på ”bestillingssiden”. Så kan du se hva rabatten utgjør i kroner og øre før endelig godkjendelse/betaling.
Rabatter gis utelukkende på varekjøp og ALDRI på frakt.
Volumrabatt
Utover kampanjerabatter gis det også volumrabatter i forbindelse med kjøp av større mengder. Vurderer du å kjøpe stort inn, skal planlegge et event eller bestille mange av den samme vare, er du alltid velkommen til å kontakte oss.Rabattavtale
Vi har også mulighet for å inngå rabattavtaler, som løper over lengre tid. Rabattavtaler er typisk noe vi inngår med eventbyråer, danseskoler og andre typer av virksomheter og organisasjoner som løpende har et behov for kostymer, utkledning, pynt & dekorasjon.Alle avtaler om rabatt er eksklusive og personlige og må ikke deles med andre. Festtema forbeholder seg rett til å oppheve inngåtte avtaler om rabatt med øyeblikkelig varsel ved misbruk eller mistanke om misbruk - herunder deling av rabattkoder på diverse online fora og kupong-sider.
OBS: UGYLDIGE Rabattkoder.
Fra tid til annen dukker det ”rabattkoder” eller tilbud om rabattkoder op på diverse rabattsider og dealsites, som eksempelvis: Rabble.no, Rabatkoder.com, Kampagnekode.info og e-rabatkode.no.Festtema samarbeider ikke med disse sidene og kodene er UGYLDIGE.
Kategorier
-
-
Butikken i Skovlunde
Kategorier
-
Særlige regler for varer købt i butikken
Kategorier
-
Kjøpsvilkår
-
Kjøpsvilkår
Handelsbetingelser
Kjøp foretatt på www.festtema.no er regulert av den nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når Festtema opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett. Kontrakten er utarbeidet og anbefalt brukt av Forbrukerombudet.
Forbrukerkjøp over Internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettsloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbruker ufravikelige rettigheter. Vilkårene i kontrakten skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen. Festtema kan velge å tilby kjøperen bedre vilkår enn det som fremgår av disse salgsbetingelsene.
1. Avtalen
Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene Festtema gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene.Ved motstrid mellom opplysningene Festtema har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.
2. Partene
Kjøper og selgerSelger:
Funny Business International ApS (www.festtema.no)
DK-32318045Festtema
c/o IntraVAT
Nedre strandgate 80
3012 DrammenMail: Info@festtema.no
Telefon: +47 2160 7890
Organisasjonsnummer: 912 310 000Kjøper er den person som foretar bestillingen.
3. Priser
Prisene, som er oppgitt i nettbutikken er oppgitt i norske kroner og inkluderer merverdiavgift. Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende).leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt.
Transaksjonskostnader
Kjøper står selv for alle transakjsonskostnader i forbindelse med betalingen. De faktiske transaksjonskostnadene avhenger av den enkelte korttype og kortutsteder.4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er bekreftet av selgeren ved innsending av endelig beregnet faktura og sporingsnummer på pakken.En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra Festtema i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
5. Ordrebekreftelse
Når Festtema har mottatt kjøperens bestilling, skal Festtema uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen.Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.
6. Betaling
For at det skal være så enkelt som mulig tilbyr vi bare betaling mde kort.Betalingskort
Du kan betale online med følgende betalingskort:- Visa
- VisaElectron
- MasterCard
- MasterCard Debit
Sikkerhet ved betaling med kort:
Betaling med kort er alltid den sikreste betalingsformen for deg som kunde. Ved onlinebetaling med kort hos festtema er du forsikret mot misbruk.TELLER benytter SSL (Secure Socket Layer) ved kommunikasjonen, og det er kun TELLER som kan se denne. Hverken festtema eller noen annen har mulighet til å lese denne informasjonen.
7. Levering m.v.
Levering av varen fra Festtema til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken.
Normal leveringstid er 2-5 virkedager, men det kan være små forsinkelser i forbindelse med høysesonger i februar, mai og oktober.
8. Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.9. Angrerett
Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til Festtema selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert.Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettsskjema og opplysningene.
Har kjøperen ikke mottatt tilstrekkeliginformasjon eller angrerettsskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom kjøperen ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år.
Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev) og kan skrives inn online her.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til Festtema innen rimelig tid. Festtema er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag varene er mottatt.
Festtema mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Festtema kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men Kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen.
Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til Festtema i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen må sende varen tilbake til Festtema i originalemballasjen hvis dette er mulig.
Returretten benyttes ved å returnere varen til:
Festtema
Postboks 19
4855 FrolandHUSK Kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen. Returpakker, og all annen post, må leveres direkte til oss for at vi skal kunne motta de. Vi beklager ubeleiligheter som måtte oppstå på grunn av dette.
10. Undersøkelse av varen
Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler.Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til Festtema ved reklamasjon jf. kontraktens punkt 11.
11. Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi Festtema melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen.Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år. Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert. Dersom varen er betalt med kredittkort, kan kjøperen også velge å reklamere og sende krav direkte til kredittyter (kredittkortselskapet).8
Meldingen til Festtema eller kredittyter skal være skriftlig (e-post, kontaktform eller brev).
12. Kjøperens rettigheter ved forsinkelse
Festtema sender varer senest 1 virkedag etter ordremottagelse og tilstreber levering innen 3 – 5 virkedager, men kan ikke gi garanti på dette, da selve leveringen skjer via 3. part – typisk BRING.Garanteret leveringstid er 10 virkedager fra avsendelse.
Dersom Festtema ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og kreve erstatning fra selgeren.
Oppfyllelse: Dersom Festtema ikke leverer varen på leveringstidspunktet, kan kjøperen fastholde kjøpet og sette en rimelig tileggsfrist for oppfyllelse fra selgeren. Kjøperen kan likevel ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som Festtema ikke kan overvinne eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for Festtema at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller.
Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse.
Heving: Kjøperen kan heve avtalen med Festtema dersom forsinkelsen er vesentlig eller hvis Festtema ikke leverer varen innen den tilleggsfristen for oppfyllelse som kjøperen har fastsatt. Kjøperen kan likevel ikke heve avtalen mens tilleggsfristen løper, med mindre Festtema har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen.
Erstatning: Kjøperen kan videre kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelsen fra selgerens side jf. forbrukerkjøpslovens § 24. Kjøperen må melde krav til Festtema ved reklamasjon jf. denne kontraktens punkt 11.
13. Kjøperens rettigheter ved mangel
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og erstatning fra selgeren.Retting eller omlevering: Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at Festtema retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Festtema kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.
Festtema skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller omlevering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Festtema kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig.
Selv om kjøperen hverken krever retting eller omlevering, kan Festtema tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom Festtema sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving.
Prisavslag: Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag.
Heving: I stedet for prisavslag kan kjøperen heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.
Erstatning: Kjøperen kan også kreve erstatning for økonomisk tap han eller hun lider som følge av at varen har en mangel jf. forbrukerkjøpslovens § 33. Kjøperen må melde krav til Festtema ved reklamasjon jf denne kontraktens punkt 11.
Reglene om reklamasjon gjelder i tillegg til, og uavhengig av, reglene om angrerett og eventuelle garantier stilt av selger.
14. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes Festtema eller forhold på selgerens side, kan Festtema i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen.Festtema kan også etter omstendighetene kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved uavhentede varer.
Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan Festtema fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper Festtema sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.
Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan Festtema heve avtalen. Festtema kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Festtema kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som Festtema har fastsatt. Festtema kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.
Erstatning: Festtema kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.
Gebyr ved uavhentede varer: Dersom kjøperen unnlater å hente varer, vil Festtema belaste kjøper med et gebyr på kr 150 kr + frakt. Frakten skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å prøv å levere varen til kjøperen.
15. Garanti
Garanti som gis av Festtema eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 12 og 13.16. Personopplysninger
Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, vil Festtema kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at Festtema skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen.17. Konfliktløsning
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget.1 Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.Se lov av 28. april 1978 nr. 18 om behandling av forbrukertvister.
Kategorier
-
-
Produkter
-
Produkter
Produktinfo
Holdbarhet!
Kostymer og utkledning er ikke vanlig tøy og du skal derfor ikke forvente samme holdbarhet som du kjenner fra et par jeans. De fleste av våre kostymer kan anvendes 1 – 2 ganger.Tyroler-kostymer (og andre kostymer) i bomull, ull, eller lær/skinn har dog en vesentlig lenger holdbarhet og kan anvendes mange ganger.
Er du i tvil er du alltid velkommen til å kontakte oss på telefon 2396 0599, på mail til info@festtema.se eller via vår kontaktform.
Kan jeg vaske kostymet?
Generelt tåler våre produkter ikke maskin- eller håndvask. Vi anbefaler derfor, at du avleverer kostymet hos et professjonelt renseri.Noen kostymer har en vaskeveiledning. Vi anbefaler alltid, at du avleverer ditt kostyme hos et professjonelt renseri - og vi fraskriver oss alt ansvar, hvis du selv vasker kostymet.
Hva er kostymet laget av?
Størstedelen av våre kostymer er laget av polyester for å sikre lave priser. Hvis det ikke står annet i beskrivelsen eller fakta-boksen på kostymet, skal du regne med at det er laget av polyester.Du er alltid velkommen til å kontakte oss for å høre nærmere.
Hva inneholder kostymet/varen?
På produktsiden opplyser vi alltid hva varen inneholder eller hvilke deler som medfølger. Se etter og les under ”Fakta" og få opplyst hva som nøyaktig medfølger.Du kan ikke ta for gitt at alt hva du ser på bildet følger med.
Er du usikker, så kontakt oss for å høre hva kostymet inneholder på enten info@festtema.no eller
på telefon 2396 0599.
Hvilken størrelse passer meg?
Kostymenes størrelse og mål varierer fra produsent til produsent og produkt til produkt, så derfor skal du alltid sjekke størrelsesguiden på den spesifikke vare.Er du fortsat i tvil om størrelsen eller målet på et konkret produkt, så kontakt oss for å høre nærmere, eller bestill flere størrelser og send varene som ikke passer i retur til oss.
Kategorier
-
Sorry, no questions or answers found
Feel free to contact us using the form below.
Kontakt Festtema.no
ADRESSE
Festtema
Postboks 19
4855 Froland