FAQ - ofte stilte spørsmål
På denne siden kan du finne svar på de vanligste spørsmålene vedrørende bruk av www.festtema.no, våre produkter og våre metoder. Kan du ikke finne svar på ditt spørsmål her er du alltid velkommen til å kontakte oss.

Bestilling:

  • Kan jeg bestille over telefon?
    Nei dessverre. Av sikkerhetsmessige grunner skal all bestilling skje online med bruk av en av de tilgjengelige betalingsmetodene eller direkte i butikken ved personlig frammøte. Har du bruk for hjelp med bestillingen online er du velkommen til å ringe oss, så hjelper vi deg med glede gjennom bestillingsprosessen. 
     
  • Kan jeg betale per etterkrav/postoppkrav?
    Nei dessverre. Alle ordre skal betales med en av de tilgjengelige betalingsmetoder vi har online. Velger du å betale med bankoverførsel så vær oppmerksom på at din bestilling ikke ekspederes før vi har registrert din betaling. Dette betyr at ekspederingstiden forlenges med minst to arbeidsdager.
     
  • Kan jeg stikke innom og hente mine varer selv?
    Nei – dessverre ikke. Festtema.no er utelukkende en e-butik

  • Når trekkes betalingen?
    Din betaling trekkes først når din bestilling er pakket og klar til forsendelse.
  • Jeg har ikke fått en ordrebekreftelse – har ikke min ordre gått igjennom?
    Vanligvis har ikke din ordre gått igjennom hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse oppimot 5 minutter etter at du har plassert din bestilling. 

    Du bør være oppmerksom på at vi sender ordrebekreftelsen til den e-post-adressen som du har registrert hos oss. Er du i tvil så kontakt oss via e-post på info@festtema.no eller ring på telefon 7020 3740.

Levering:

  • Hvor lang er leveringstiden?
    Typisk leveringstid er 2 - 4 arbeidsdager dersom du bestiller innen kl. 13.00. Under høysesonger som rundt karnevalstider, siste skoledag og Halloween bør du regne med en ekstra dag.

    Er du i tvil er du velkommen til å kontakte oss på telefon 2396 0599.
  • Er det garanti på leveringstiden?
    Vi kan dessverre ikke gi garanti på leveringstiden, da det ikke er oss selv, men BRING som står for selve leveransen. 

    Skulle leveringstiden være lengre enn 2 -4 arbeidsdager kan du alltids benytte din returrett, men alm. forsinkelser hos BRING aksepteres IKKE som gyldig klagegrunn.

    Les mer om FESTTEMAs returbetingelser på www.festtema.no/retur.
     
  • Leveres varene alltid av BRING?
    Ja, FESTTEMA sender i utgangspunktet alltid med BRING da det er den billigste og mest pålitelige leveringsformen, og det er for tiden ikke mulig å velge andre leveringsfirma.
     
  • Jeg har ikke mottatt et sporingsnummer
    Vanligvis vil du motta et sporingsnummer senest én arbeidsdag etter at du har avgitt din ordre. Hvis du ikke har mottatt et kan det være et tegn på at det har skjedd en feil i forbindelse med håndteringen av din ordre og det anbefales at du kontakter oss på telefon eller via e-post..
     
  • Kan dere sende to forskjellige ordrer sammen?
    Vi vil med glede forsøke, men det krever at din første ordre ikke allerede er pakket og at du har laget en avtale omkring sammenslegging av de to ordrene med vår kundeservice.
     
  • Kan jeg endre leveringsadressen?
    Vi vil gjerne forsøke å få dette til, men det krever at din ordre ikke alllerede er pakket og at du har laget en avtale vedrørende endringen med vår kundeservice.
     

Varen:

  • Jeg kan ikke velge den størrelsen jeg vil bruke
    I dropdown-menyen er det mulig å velge mellom de forskjellige størrelsene som vi har på lager for øyeblikket. Er den ønskede størrelsen ikke tilgjengelig i dropdown-menyen er den dessverre utsolgt. 
     
  • Får dere størrelse ''XX'' på lager igjen?
    I utgangspunktet får vi alltid alle størrelser på lager igjen, men det er ingen regel for hvor kjapt dette skjer, da det avhenger av produsentenes evne til å levere. 

    Dersom det er snakk om sesongvarer, for eksempel julekostymer som er utsolgt i desember, er hovedregelen at størrelsen ikke kommer på lager igjen i løpet av den sesongen. Du er alltid velkommen til å kontakte oss på e-post eller telefon 7020 3740 og stille spørsmål vedrørende et konkret kostyme, men husk å opplyse varenummeret og ikke bare kostymets kallenavn.
     
  • Hvor store er deres størrelser?
    Alle størrelser er angitt i vår størrelsesguide, men merk at alle mål er veiledende. Ettersom det er forskjell på kostymedesign er det også forskjell på passformen og om kostymet skal være tettsittende eller henge løst. Derfor tas det forbehold om avvik.

    Våre størrelser er opplyst av produsenten og oversatt fra ”tommer” til centimeter. Alle kostymer i en gitt størrelse er laget etter samme mål, men kan allikevel variere i forhold til snitt og modell.
     
  • Kan dere skaffe andre størrelser enn de som er opplyst?
    Festtema.no arbeider med automatiseret lagerstyring som betyr, at vi kun viser de størrelser som er registrert som lagervarer per dags dato. Vi får nye varer flere ganger i uka og som oftest kan vi skaffe et gitt kostyme i alle de størrelser det produseres i.

    Du er alltid velkommen til å kontakte oss på e-post eller telefon 7020 3740 og stille spørsmål vedrørende et konkret kostyme, men husk å opplyse varenummeret og ikke bare kostymets kallenavn.
     
  • Kan dere skaffe andre farger enn de som er angitt?
    Ja, hvis det lages i andre farger.

    Alternativt kan vi som regel skaffe et godt alternativ fra en annen produsent.

    Du er alltid velkommen til å kontakte oss på e-post eller telefon 7020 3740 og stille spørsmål vedrørende et konkret kostyme, men husk å opplyse varenummeret og ikke bare kostymets kallenavn.
     
  • Kan jeg åpne kostymet og prøve det?
    Ja, kostymer som kun har blitt prøvd kan fortsatt returneres. Eneste forutsetning er at kostymet fortsatt kan betraktes som nytt og at det returneres i så godt som samme stand og med/i originalt display-materiale/skilting/emballasje.

    For ytterligere informasjon om våre returbetingelser vennligst les våre allminnelige betingelser www.festtema.no/retur
     
  • Kan jeg åpne parykken og prøve den?
    Nei - av hensyn til hygiene kan IKKE parykker som har vært åpnet betraktes som nye og de kan derfor IKKE returneres. 

    Varen er likevel fortsatt omfattet av reklamasjonsretten.
  • Kan jeg prøve strømper og truser
    Nei - av hensyn til hygiene kan IKKE strømper, truser og lignende varer, som har vært åpnet betraktes som nye og de kan derfor IKKE returneres eller byttes. 

    Varen er likevel fortsatt omfattet av reklamasjonsretten.
  • Kan jeg åpne linser og prøve dem?
    Nei - av hensyn til hygiene kan IKKE linser som har vært åpnet betraktes som nye og de kan derfor IKKE returneres.

    Varen er likevel fortsatt omfattet av reklamasjonsretten.
  • Kan jeg kjøpe en del av et kostyme?
    Nei dessverre. 

    Kostymer og andre varer som tilbys/selges i form av flere enkeltdeler kan KUN selges som tilbudt online.

Retur/annullering:

  • Jeg angrer på kjøpet mitt, hva gjør jeg?
    Du har alltid 14 dagers angrerett, innenfor denne tidsperioden kan du alltid sende de kjøpte varene i retur og få pengene dine tilbake. Det krever bare at du sender varen(e) I retur til vår postadresse i Norge:

    Funny Business ApS
    CO/Scanvisio AS
    Andersrudveien 1
    1914  Ytre Enebakk
    Norge

Varen lever ikke opp til mine forventninger
Da kan du benytte deg av din 14 dagers angrerett og sende varen i retur (i samme stand og i medfølgende emballasje). Husk å opplyse ditt ordrenummer når du sender varen i retur. 
 
Kostymet passer ikke
Du har alltid 14 dagers angrerett, innenfor denne tidspreioden kan du alltid sende de kjøpte varene i retur og få dem byttet eller få pengene tilbake. 

For ytterligere informasjon om returbetingelser og ombytting klikk her
 
Hvilken adresse skal jeg sende varen(e) i retur til?
Du sender varen(e) i retur til vår postadresse i Årnes, med tydelig merking av ditt ordrenummer.


Funny Business ApS
CO/Scanvisio AS
Andersrudveien 1
1914  Ytre Enebakk

DIVERSE

  • Jeg har sett varen billigere et annet sted
    Festtema gir ikke prisgaranti, så du kan naturligvis kjøpe varen der hvor du mener du får mest for pengene. Har du allerede kjøpt varen og angrer, kan du eventuelt benytte deg av din angrerett som gjelder 14 dager fra mottagelsen.
     
  • Jeg skal kjøpe mye, kan jeg få rabatt?
    I utganskpunktet gir ikke Festtema rabatt, men du kan alltid kontakte oss på info@festtema.no og spørre om et tilbud hvis du skal kjøpe store mengder.

    Vær vennlig å opplyse både varenummer og antall varer som henvendelsen dreier seg om. 
     
  • Vi skal ha et stort arrangement! Vil dere sponse oss?
    Nei….
  • Låner dere ut kostymer osv. til filmopptak/reklamefilm o.l.?
    Det avhenger av hvilken sammenheng og hva markedsføringsverdien er, men send oss en e-post på info@Festtema.no så svarer vi fortest mulig. 
     
  • Kan man forhandle om deres kostymer?
    Nei….